Patrick
Patrick Daalder

Hoi Iedereen!
Patrick Daalder is ruim 19 jaar werkzaam geweest als leerkracht op verschillende scholen in Rotterdam (Stichting Kind en Onderwijs Rotterdam). Hier heeft hij geruime tijd ook de rol als ICT-coördinator op verschillende scholen mogen vervullen. Zowel onderwijsinhoudelijk als bedrijfsmatig mocht hij ervaring opdoen.
Sinds februari 2021 is hij een nieuwe uitdaging aangegaan in Dordrecht en gestart binnen stichting H3O. Hier startte hij als leerkracht en ICT-coördinator waarin de implementatie van Snappet, Alinea Suite en Digitale Geletterdheid centraal staat. (Door)ontwikkelen en vooral ook samenwerkingsverbanden aangaan, oa. met KienICT (icm Kien Kennis) en project Career Boost, zijn mooie uitdagingen die zijn pad kruisten waar hij met veel plezier is ingestapt!

Snappet ontwikkelingen
Vanuit Snappet is Patrick gevraagd, door de schooladviseur, om als refenrentie(school/persoon) ingezet te willen worden, Daarbij is hij ook door de commercieel directeur Snappet benaderd om als Snappet Ambassadeur te fungeren.
Met zijn frisse blik en open houding, staat hij open om met een ieder mee te denken. Hierin komt zijn expertise als Snappet trainer/coach goed uit de verf.

Snappet basis (start / begin)
.
KienICT

Vanuit zijn rol (Als onderijwijskundig ICT’er) probeert Patrick altijd rekening te houden met de verschillende niveaus waarmee een school maar ook de leerkracht te maken heeft. Hij heeft oog voor het geheel en probeert vooral mee te denken vanuit de verschillende invalshoeken van de school: groep, leerling, leerkracht en ouders.
Wel is het volgens hem altijd van belang rekening te houden met de visie van de school. Dit is tenslotte toch leidend voor het aanbod.
ICT is volgens hem een middel om doel(en) te bereiken. En dus niet een doel om te (be)middelen!


Mogelijkheden
Natuurlijk zijn hier meer mogelijkheden in te vinden. Denk bijvoorbeeld aan de inzetbaarheid van leermiddelen als Gynzy, Muiswerk, Oefenweb en Bingel. Patrick denkt graag mee in het proces om een team tot een juiste keuze te laten komen welk leermiddel of platform passend is voor een school.

Veel scholen zien de voordelen van het enorme aanbod en maken keuzes vanuit praktische overwegingen. Toch is het belangrijk hierin de visie van de school in mee te nemen. En wat betekent dit voor de invulling van ICT (-onderwijs)?
Ook hierin kan ICT-wijs.nl iets voor de school betekenen. Of het nu gaat om het vormen van een visie met het team of concretiseren van ideeën.

Connecten

Wil je direct meer weten over ICT-wijs.nl? Bezoek dan gerust Patrick zijn profiel op LinkedIn en nodig hem uit in jouw netwerk.
Mail ons voor meer informarmatie en mogelijkheden op maat: info@ict-wijs.nl